tisdag 24 september 2013

VIRKADE LJUSLYKTOR .

Jag närmar mig slutet på alla mina restgarner . hade lite kvar av lin garnet som jag virkade väskan av i somras . glasburkar får man ju hela tiden .
så ännu fler ljuslyktor har virkats ..tråkigt kanske ni tycker och att det här har man ju sett tidigare ..men ,men det gäller att ta vara på det man har och den här gången hittade jag en kedja så jag avancerade lite till en hängmodell .


blev även en stående lykta , detta är större burkar och rymmer mer än bara ett värmeljus .den lilla bakelsen ska så småningom få flytta in där äpplena som jag tog in i helgen bor .

det här är mitt bidrag till veckans symöte och vill ni se fler bidrag så klickar ni ju som vanligt på länken .

12 kommentarer:

  1. Trevligt med virkat och att ta hand om varenda garnbit! :-)
    Själv hade jag kunnat tänka mig de som vaser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. funkar riktigt bra att även använda som vas ,
      får nog växla lite .

      Radera
  2. Tycker den var fin, särskilt när den hänger.
    Tänk att komma till botten med restgarnerna, that will be the day här...

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är helt underbart att bli av med restgarnerna och ännu roligare att fylla på förrådet med höstgarner .

      Radera
  3. Svar
    1. Tack , kommer behövas nu i höst tider

      Radera
  4. Tjusiga!! Vackra och sobra!! Garnet är ju också himla fint! Synd att det håller på att ta slut!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , garnet inte bara håller på att ta slut ,
      det är helt slut .. men jag ser fram emot lite nya garner

      Radera
  5. Svar
    1. lätt sätt att ta hand om både burkar och restgarner

      Radera
  6. Hej! Mycket fina lyktor. Jag har en liten fråga, vad använder du för ljus i dem? Värmeljus eller? Hur får du ner dem i lykta i så fall? Har du någon typ hållare eller? Önskar dig en trevlig onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Irene jag använder dom ljus jag har hemma , men i dom här ryms iaf större ljus .. har snurrat ihop en cirkel och skaft av ståltråd så det är lätt att ställa ner ljusen i burken .

      Radera