söndag 22 september 2013

HÖST -- HELGBILDEN

Som jag tidigare sa har det regnat i stort sett hela helgen och efter aldelens för mycket stilla sittande kände jag i dag att jag måste få lite frisk luft .
nu kan man lugnt säga att hösten är här med alla dessa färger .


gräsmattan ser ut som ett potpurri och om det är någon som känner för att kratta
så är ni varmt välkomna .


själv roade jag mig med att istället plocka in naturen .man är så duktig på att plocka in under sommaren men glömmer lätt under höst och vinter .
men det finns mycket fint att ta vara på .


det blir mitt inlägg i helgbilden och vill ni se vad dom övriga pysslat med så klickar ni som vanligt bara på länken .

10 kommentarer:

  1. Skönt att ta in lite färger även den här årstiden :) men det är, som du skriver, lätt att glömma! Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker höstmatta. Trevligt att få in lite höst-stilleben också! Ha dé! Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Så sköna färger naturen bjuder på! Fint höstarrangemang du gjort... härligt!

    SvaraRadera
  4. Att pynta med ting från naturen kan ge det vackraste stillebenet.
    /Kiki

    SvaraRadera
  5. Fina färger i dina bilder, än så länge sitter dom flesta
    bladen kvar på träden här,-)

    SvaraRadera
  6. Oj, vilka vackra färger det var på de löven - gräsmattan blir som ett konstverk!

    SvaraRadera
  7. Härliga färger hos dig! Så vackert du ordnade ditt höststilleben. Något att ta efter!

    SvaraRadera
  8. Tack till er alla trevliga fotografer .

    SvaraRadera
  9. Nej du behöver ingen som krattar upp löven, kör över dom med gräsklipparen så det blir småflis, det funkar som näring för gräsmattan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag brukar tvinga grabbarna till det där med gräsklipparen ,
      men det kommer nya hela tiden och så samarbetsvilliga är dom inte .

      Radera