fredag 25 september 2015

TEJPAD SMINKDOCKA .

I veckan var jag och träffade några gamla arbetskamrater , hade dom som smakråd när jag grävde runt bland loppis prylarna .
Ni må tro gubbarna tittade lite konstigt på mina fynd som åkte ner i kartongen och det är nog både en och annan som inte riktigt begriper sig på mina nöjen . Ett av fynden hittade jag på leksaks avdelningen och det är nog en sminkdocka tänkt för dom mindre barnen , men passar utmärkt för oss lite äldre att leka med en regnig fredag kväll .




Jag började med att klippa av henne håret och sen är det bara att gå bananas med aluminium tejpen som jag river i små bitar och tejpar huller om buller kors och tvärs , desto skrynkligare desto bättre .


Slutligen lite färg svart , brunt och gult utspätt i vatten och torkar av eftersom med vanligt papper för att förstärka metall känslan . Så var det klart . Klart nöjd med att bara låta den stå framme som den är men den kommer nog även funka som skyltning för mina virkade mössor .

Trevlig fredag kväll .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar