torsdag 2 april 2015

NÖDLÖSNINGAR

Här har det snöat i några dagar, riktigt tung och blöt snö. Eftersom jag inte hade någon större lust att ge mig ut i skogen och plöja runt i snöslasket så var jag inställd på att bli utan påskris i år .
Men i dag ångrade jag mig och när vi var ute och raggade så passade jag på att rycka till mig några grenar från dikes kanten .
Längre än till riset glömde jag bort att tänka och varken lediga vaser eller dekorationer hade jag och det hela påsk arrangemanget slutade med lite nödlösningar. Är man utan vas så funkar det lika bra att diska ur några flaskor i samma färg och bara en liten kvist i vardera .




Resten tryckte jag ner i tvättfatet och kannan. Ute på bron hade jag egentligen velat ha lite dekoration i riset .
Men har man fjäder brist så blev nödlösningen att knyta fast lite presentsnöre runt grenarna. Det får duga och jag är säker på att det blir påsk vare sig med eller utan fjädrar .


När jag nu var i farten och började knyta snören så var det lika bra att fortsätta och bland mina UFO har det legat en poncho och väntat ett bra tag. Det började med att jag ville ha en vit poncho, men efter några rutor så kändes den för vit för min smak.
hade nog snarare tänkt mig benvit eller liknande .


Jag satte i alla fall ihop den och knöt dit lite fransar och nu har jag en färdig skapelse för ungefär en 8 åring. Nåja det ska nog gå att få tag i någon 8 åring om jag har tur .

Passar på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar