torsdag 23 april 2015

VIRKADE CYKEL SADLAR .

Äntligen får vi börja trampa igen och cykel säsongen är här . Här uppe i norr så är vägarna bara men det ligger fortfarande snö kvar. Även om jag gillar att trampa så är det fortfarande lite kyligt , speciellt tidigt på morgonen.
Bakdelen ska vi ju vara rädd om .Så jag virkade lite cykel sadlar .
Började med en ljust lila sadel som är 3 afrikan flower rutor hopsatta till en 3 kant och det passar över själva sadeln
sen är det virkat en kant runt rutorna och jag virkade 6 varv med stolpar ,dra ett band igenom så att man lätt kan spänna fast skyddet på sadeln .




Fortsatte med en vit variant som är virkad på samma sätt med 3 rutor . Här virkade jag 2 varv med stolpar , varv 3 virkades 3 lm en fm och 3 lm varvet ut . varv 4 - 1 fm 3 stolpar 1 fm i vardera lm båge . klipp av och fäst tråden .
varv 5 - går jag tillbaka och virkar stolparna i varv 2 så själva bågen hamnar utanför som en volang , upprepa totalt 3 gånger .


Slutligen dekorerade jag med en blomma . Den vita blev nog min personliga favorit .


Men virkade även en i grått på samma sätt .


Om du är sugen på att testa så hittar ni mönstret på rutorna inne hos handverkarna , länk finns till höger .

Nu är det bara att börja trampa så man får tillbaka flåset .

2 kommentarer:

  1. Dom blev riktigt coola. Den vita gillar jag också. Säljer du och vad kostar dom i så fall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA, jag har sålt några stycken och tog 150 kr styck för dom . Du får nog snabbast tag i mig här om du skulle vara intresserad .https://www.facebook.com/groups/847281161985491/?fref=ts.

      Radera