torsdag 8 januari 2015

VIRKAD PONCHO

I dag är det då äntligen dags, skolan börjar igen och familjen återgår till normala rutiner.
Före jul så tokvirkade jag och hade beställningar upp över öronen. Men det var på den tiden .
Nu är det ju nytt år och än så länge mjukstartar jag .
Gick lös på lite överblivet garn och när man inte har någon plan eller direkt tanke på vad man ska göra så är rutor av alla de slag perfekt virkning , bara köra på så länge garnet räcker och sätta ihop efter samma princip. Jag valde gamla hederliga mormorsrutor som utgångsläge ,kan ju aldrig bli fel .
Resultatet blev en poncho


Den gör sig tyvärr inte på bild och i min närhet är det brist på mannekänger .
ja en och annan finns det ju men dom vill inte ställa upp på bild. Så nu är jag i behov och på jakt efter en provdocka .Det hade ju varit lysande om man fick börja det nya året med en ny kompis .
Men än så länge får ni stå ut med lite trista bilder .

GOTT NYTT PYSSEL ÅR TILL ER ALLA .

5 kommentarer:

  1. Den är fin. Önskar jag var så duktig med virknålen. Du är otrolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anni Rud , det här klarar du , det är bara gamla hederliga mormorsrutor och passar perfekt för nybörjare .
      dessutom tjock nål nr 7 ..så det tar inte många timmar .mönster på rutor finns en hel uppsjö av .

      Radera
  2. Hur har du monterat ihop rutorna? Ser fint ut.

    SvaraRadera
  3. Hur har du monterat ihop rutorna? Ser fint ut.

    SvaraRadera
  4. Hur har du monterat ihop rutorna? Ser fint ut

    SvaraRadera