tisdag 13 januari 2015

RUGGUGGLAN

Nu var det dags för mig att komma igång efter för lång vilopaus under jul och nyår. Har faktiskt gått igenom alla mina garner och diverse material och bestämt mig för att nu ska jag ta reda på alltihopa och inte låta det bli liggande vilket det lätt blir då det är mycket roligare att köpa nytt .
Jag antar att ni känner igen det där överdrivna hamstrandet . Det första jag gav mig på var ett garn som var så tjockt och kraftigt att det nästan var hopplöst att hitta något användnings område för .
Men med virknål nr 12 så gick det även om det var tungt för händerna. Med en gammal tröja i magen så kan vi nog säga att det blev en riktig rugguggla. Väger bly gör den och kan nog funka som dörrvakt eller dörrstopp till sommaren .Än så länge ser han ut att frysa ute på bron .


Fick flytta in och börja sin karriär som eldvakt istället . Håll med om att jag behöver byta dörrar på kaminen , så mörkt som här är så vill man ju se elden .
Dessutom blir man ju rädd av att komma in i ett mörkt rum och mötas av den här rackaren .

Ruggugglan får bli årets första bidrag till symötet på tisdagar - klicka på länken till höger och kolla in vad dom övriga bloggarna pysslat med .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar