torsdag 15 januari 2015

PIMPADE BURKAR .

I mina gömmor kan man fynda allt möjligt bråte, en del saker har jag släpat hem från loppisar och förmodligen har jag haft en tanke bakom. Ja haft en tanke .
Men så går det några veckor och så har jag inte en aning om hur jag har tänkt .
I dag grävde jag fram dom här burkarna. som ni ser är det inte så konstigt att jag gömt dom i ett skåp .


Men burkar och förvaring kan man aldrig få för mycket av. så i dag blev det en snabb pimping .
Kladdade några varv med vitfärg och fortsatte med lite passande motiv i decopage
lite snöre runt locken och vips så har dom totalt bytt skepnad .


I dag är det ju tulpanens dag . Det hoppade vi över för tro det eller inte men den här buketten har hållt sig fin i en vecka nu. För er som fått tulpaner i dag så läste jag nyss ett husmorstips .
Häll i några matskedar potatismjöl i vattnet ,stärkelsen gör att dom står sig längre .


Trevlig kväll .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar