onsdag 26 mars 2014

TAVLOR AV KARTONG .

Det härliga vårvädret fortsätter och man får sån lust att vistas utomhus , tyvärr är det fortfarande snö här och lite för tidigt att börja fixa på gården . Jag såg ett par skyltar / tavlor som jag fastnade för och ur minnet försökte jag skapa någonting liknande . tog 2 grova kartong bitar och målade dom svart .. kartong får ju väldigt fula kanter så för att dölja det la jag bitar av svart servett decopage omlott .syns dåligt på bilden men får lite häftig yta som liknar asfalt .
så lite text på det hela .


4 kommentarer:

  1. Jättefina skyltar, det ser nästan ut som svart griffeltavelfärg på dem.
    Kram
    G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det påminner om lite asfalt eller takpapp .
      rätt kul att göra iaf .

      Radera
  2. Det var snyggt. Gillar den "grova" svarta färgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blev som lite häftig , ska försöka med samma teknik på vanliga glasburkar , blir spännande .

      Radera