torsdag 6 mars 2014

STRANDVÄSKA

Ser att jag fått några nya följare här på bloggen , vad roligt och välkomna allihopa .
att virka i band och trasor är galet roligt eftersom det går så fort och man ser resultat på en gång .
det är ett elände att klippa dom , men jag hade ju den turen att jag fick ett helt lass av en kompis så det är bara att tuta och köra . det senaste blev en strandväska lagom stor för handduk och annat man kan behöva .


Lägg upp 70 maskor och slut till en ring ,
kör på med fasta maskor till arbetet är lagom stort .
virka band så långa du vill i luftmaskor och virka ytterligare 1 varv fasta maskor
sy ihop botten .

4 kommentarer:

  1. Snygg! Passar perfekt nu när våren kommer :)
    Kram
    G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir stadigt av trasor och kommer att funka bra även för tunga saker .

      Radera
  2. Härlig grön färg och fin väska!

    Angående mina grytlappar i Brynäs-färger. Visste inte förrän nu att det lika gärna kunde vara Luleå-färger.
    Finns alltid nytt att lära :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade inte jag heller någon större koll på , men det var nog första gången grabbarna i huset uttryckte en åsikt om ett virk objekt .

      Radera