tisdag 27 augusti 2013

VIRKAD KOFTA

Ja som ni vet så kämpar jag med mina UFO samtidigt som jag försöker göra mig av med garner som jag redan har i min ägo . har haft några nystan i oranga toner som blivit liggandes eftersom jag inte är så förtjust i färgen . så för att dämpa den skrikiga nyansen så virkade jag med dubbel tråd och blandade med brunt .
en jätte kofta som går ner till knäna blev det .


jag har inte fått dit några knappar ännu så den hänger lite slarvigt , vilket även förklarar snöret som bara sitter där för att hålla koftan på plats under fotografering .
mönstret hittade jag hos Jenny med bloggen ( en liten blogg med mycket pyssel )
hittar ni i min blogglista .

det här blir mitt bidrag till veckans symöte och ni som vill ha mer inspiration klickar ju som vanligt bara på länken .

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig kofta och så snygg, gillar färgerna.

    SvaraRadera
  2. Jag är en riktig "koft-människa" så nu bir jag lite avis på din fina! Dags att inventera garnlagret, tror jag ;)

    SvaraRadera
  3. Åh. Vi jobbar vidare med samma saker - UFO och garner som finns hemma. :) Alltid peppande att läsa om andra som är i farten med samma projekt!
    Fin blev din kofta. Ser stor och mysig ut inför hösten!
    Och så smart att blanda garnet med brunt så det mattades lite.
    Fortsatt lycka med UFO- och garnhögen!

    SvaraRadera
  4. Jag ska snart inventera min garnsamling, jag har börjat inreda ett syrum och då gissar jag att jag hittar massor med garn som jag inte vet vad jag ska göra med just nu men tittade tillbaka i din blogg och hittade virkade strumpor så intressant!! Jag gillar också din kofta älskar färgen!! Önskar dig en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  5. Men titta, så fin den blev! Oj vilken underbar höstvacker färg! Ha det gott! =)

    SvaraRadera
  6. Hej! Du är så duktig! Precis en sån kofta som är skön och ha på sig under kalla vinterkvällar. Varma och fina färger. Imponerande!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig höstkofta!! Lite ovanligare med en virkad dito. Fina färger! Tycker inte alls att orange är en hemsk färg nu, men hade du frågat mej för några år sedan så.. Konstigt att man kan ändra smak så många gånger under en livstid. Tala om yttre påverkan från trender och sådant.

    SvaraRadera