onsdag 2 juli 2014

DALA HÄSTAR AV TIDNINGSRETURER .

Ja då var det bara att plocka fram vinter pyjamasen i gen . Regn och rusk har vi och någonting säger mig att jag inte behöver gå ut mer i dag .Istället pysslar jag med lite tidningsreturer . Klipp tidnings sidan på mitten och vik remsor som ett dragspel .


Snurra ihop till rondeller och limma (jag hade vanligt trälim)

Limma fast rondellerna på objektet . som synes hade jag klippt ut en dala häst av ett corn flakes paket .

Så målade jag ett varv i vit färg . rev remsor av en servett och la decopage i omlott över hela hästen . Ett litet tips.
Jag använder vanligt parkett lack från ÖB både till lim och lack för servetten .

4 kommentarer:

  1. Verkligen kanonfina, blev så sugen på att prova.
    Vilket slags tidningspapper använder du?
    Hur långa och breda är remsorna?
    Lena.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vanliga dagstidningar och reklamblad , bara delat dom på mitten och vikt ca 1cm remsor .det är inte så noga . bara försöka få dom så tätt som möjligt .

      Radera
  2. Svar
    1. Ja gratis material och går ju att ändra till vad som helst .
      har gjort bokstäver och tavlor i samma teknik .

      Radera