fredag 2 maj 2014

KEDJEREAKTION

Ja så har det hänt igen , ni vet den där omtalade kedjereaktionen som alla vi pysslare brukar drabbas av .
Här började det med att jag hittade en gammal brödlåda på loppis ni vet en sån där stor klumpig furu sak som alla hade i köket på 80-talet .den blev snabbt pimpad med lite blommig decopage .


det gick snabbare än jag hade tänkt mig och det är ju då kedjereaktionen slår till , letade i mina gömmor och hittade det här .


dom limmades ihop och fick samma behandling för har man en brödlåda så bör man ha brödfat,ja ja ok det ser mer ut som kakfat men det hör väll ihop,eller ...


kakor kan man ju aldrig få för många av och i dag är det fredag och med andra ord vankas det fredagsmys .
så kakor , bullar och mys då behöver vi ju lite mys stämning eller hur . i 19 åringens rum hittade jag en mängd snusdosor som jag limmade ihop till ett rör , den översta tog jag bort lilla locket på och fick lagom med plats för värmeljus och se där jag tror vi är redo för fredags myset .


Varning ... innan ni testar så tänk på att snusdosor är plast och värmeljus blir varma .
kanske en god ide att lägga någonting under ljuset eller i alla fall ha koll för det vore ju dumt att förstöra mys stunden med en eldsvåda .. Trevlig helg mys och må .

5 kommentarer:

  1. Jag bara älskar din sida.♥ Påhittig du är!

    SvaraRadera
  2. Glömde fråga: målade du tallrikar/fat innan decoupage?

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag målade alla delarna med vit billig väggfärg från ÖB tycker det funkar hur bra som helst , använder även deras parkett lack både som lim och överlack till decopage .

      Radera
  3. Ha ha.. ja det är svårt att inte bli biten. Jag har till och med gått loss på dörrlister eller vad de nu heter. Fina dina alster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HA,HA du ska då alltid vara värst , men det kanske vore en ide då kan man ju fortsätta med golvlister m,m ..

      Radera