tisdag 15 april 2014

KANTBAND

Jag var i behov av en hylla och en tidigare arbetskamrat var så gullig och hjälpte mig med det så jag fick den till och med hemkörd . tusen tack för det . Nu behövde den pimpas lite grann och jag var inte helt nöjd med att bara pensla på vitfärg
så jag virkade lite snabba kantband .


Lägg upp luftmaskor till den längd du önskar för 80 cm hylla blev det
200 luftmaskor .
3 varv fasta maskor .
vänd med 3 lm , hoppa över 2 maskor , 2 stolpar 2 lm 2 stolpar i samma maska varvet ut .
jag häftade fast kantbandet på hyllkanten och dom syns inte så mycket som det ser ut på bilden
blixten får stiften att glänsa mer än vad dom gör .


Enkel pimping som ändå gör stor skillnad .
Om ni vill se vad dom övriga pysslat med inför veckans symöte så vet ni hur man gör - klicka på länken .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar