tisdag 28 oktober 2014

MÖNSTER STICKADE VANTAR

Tanken med att pysselblogga ska väl vara att kunna tipsa och inspirera varandra. Det dyker ju upp både den ena och den andra utmaningen både bland bloggarna och på fb pyssel grupper.Hur mycket man än ligger i och vill så hinner man ju omöjligt vara med på allting. lopplisa har dragit igång en cyber och UFO junta som jag bara måste delta i och kommer naturligtvis lägga ut länk så ni oxå kan haka på för det där med UFO känner vi ju alla till .
Jag vågar inte räkna hur många jag har liggandes. Men eftersom jag för tillfället har lite tidsbrist så tänker jag ge er ett dundersäkert tips på hur man färdigställer ett UFO .
Packa ihop materialet, gärna med mönster om man har det och ge det till mamma.
ja men se där vad som kom tillbaka. Det här var ju plättlätt tror jag fixar några fler par .


Även om det här var ordentligt med fusk så lämnar jag in det som bidrag till symötet.

6 kommentarer:

  1. Praktiskt att kunna göra så, och jag vet inte om det är så mycket fusk.
    Snyggt blev det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst var dom fina , men nog var det lite fusk att få mamma att sticka dom .

      Radera
  2. Hähä, min mamma har "startitis" - alltså påbörja en massa men inte avsluta. Hennes räddning är min farmor som är helt sjukt snabb på alla typer av handarbete. Jag har lyckats hålla mig ifrån det än så länge (om en inte räknar att jag verkligen.inte.orkade. repa upp en avmaskning, det fick mamma göra).

    SvaraRadera
    Svar
    1. HA,HA Skönt att höra att det är fler än jag som tar till knep mellan varven .

      Radera
  3. Hahaha.. avundsvärt att ha en sådan mamma!! :) Jättefina vantar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ! jag är nog lite bortskämd med hjälp på traven .

      Radera