tisdag 9 september 2014

BABY FILT OCH MOBIL


Det här är helt galet och jag kan inte begripa hur det gick till, Min kompis ska bli mormor.
Ja ni hör ju själva hur knasigt det låter mormor det är ju typ en sån där gammal människa med glasögonen hängande på nästippen, man brukar kunna se dom virkandes i soffhörnet.Den beskrivningen stämmer ju inte alls på den här mormorn.
Så jag tänkte vara lite gott föredöme och visa min väninna hur en mormor ska och bör uppföra sig.
Började med en filt i lite pastelliga och glassiga färger som kan passa för en liten nykomling .


Har virkat den i vänskapsrutor.Om någon är intresserad av mönstret så hittar ni det om ni klickar på länken för Handverkarna i högra spalten.


Som vanligt blev det lite restgarner över och av det svängde jag ihop en liten uggle mobil som ska matcha filten.
tyvärr blev dom lite nonchalanta och bara för att det kom en liten vindpust så vände dom ryggen till kameran.
Men ni ser ungefär i alla fall.


Det här bebis setet får bli mitt bidrag till veckans symöte och ni vet hur ni ska göra för att spana in vad dom övriga bloggarna pysslat med, länken.

14 kommentarer:

  1. Snyggt! Dina uggleväskor var tuffa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , hoppas den lilla blir nöjd i alla fall.

      Radera
  2. Vad gulligt! Färgerna passar så fint ihop. Men att ugglorna skulle vända kappan efter vinden så lätt. Fy på sig, ni borde visa upp er ordentligt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom var lite oförskämda , kanske hade mer att titta på åt andra hållet.

      Radera
  3. Redigt av dig att visa hur en mormor ska uppföra sig :-) Fantastiks filt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HA,HA.. vi får nog träna på rollen som mormor , det stämmer inte riktigt på oss 50 åriga tonåringar.

      Radera
  4. Vilken fin filt, jag gillar den, och mobilen så söt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , tycker den blev riktigt baby glassig i mjuka pasteller.

      Radera
  5. Wow! Vilket kit!
    Den rutan blev jag sugen på att virka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rutan var riktigt rolig att göra , efter 2 st sitter mönstret i skallen och tar inte mycket längre tid än en vanlig mormors ruta.

      Radera
  6. Svar
    1. Tack , blev även riktigt baby mjuk . jag är nöjd.

      Radera
  7. Åh, så fin filt!! Jädrar vilken turbovirkare du är! Att du hinner avverka så mycket fint!! Nä, knappt man hinner blir jämngammal med sej själv, så som åren går!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lopplisa , om sanningen ska fram så är jag knappast någon turbovirkare utan hoppar mellan flera projekt samtidigt , det har virkats någon ruta lite här och där under ganska lång period

      Radera