tisdag 12 november 2013

CIRKEL KOFTA .

Då var det symöte i dag , förra veckan fick jag ju bara till ett UFO så det blev till att ligga i lite mer den här veckan . hela hösten har ju cirkel koftor i olika utföranden snurrat här på bloggarna och det smittar -- vill ha !
så när jag på biblioteket hittade boken HOME MADE med ett lättare mönster på en cirkelväst var det ju bara att köra i gång .
bara och bara . för det första är jag värdelös på att läsa mönster .
men höll mig till mönstret i den mån jag begrep resten blev hitta på .
dessutom tyckte jag att arbetet blev ganska tungt då det virkas i ett stycke
så jag rekommenderar att ha någonting att växla med .
men nu är det klart - äntligen .


nä den är inte sne , bara svår att få att hänga snyggt .
ungens kommentar - ja ser rätt ok ut iaf bakifrån .ha,ha varför känns det som att han är less på att se mig .


fler bidrag till symötet hittar ni som vanligt på länken .

4 kommentarer:

  1. Ha ha!!! Där gick jag bet! Trodde ju att du satt och knåpade på en pläd eller så, möjligen en poncho! Istället var det ju en finfin kofta, det ser jag ju nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du hade ju nästan rätt för det kunde ha varit en pläd eller poncho .

      Radera
  2. Svar
    1. hoppas kunna använda den nästan som jacka till våren .
      den är lite för klumpig att ha under vinter jacka .

      Radera